Thuis sporten

Bewegen is belangrijk

Sharing is caring!

Doordat de sportschool voor mij te veel reistijd kostte, ben ik thuis gaan sporten.
Via instagram kwam ik newbornfitmama tegen, en heb me hierin verdiept. Ik heb voor het basicprogramma gekozen wat inhoud dat je alles via een app doet zonder online sessies. In de app staan workouts die ik nu thuis volg. Ze zijn makkelijk en kort waardoor je gemakkelijk thuis kunt doen. Wat je nodig hebt is een fitness matje. Via youtube heb je ook genoeg filmpjes van bewegen wat je thuis kunt doen.
Verder is het belangrijk dat je elke dag een half uur beweegt.

Elke dag sporten is eigenlijk niet goed voor je spieren, je spieren hebben ook rust nodig. Het advies is dan ook om , om de dag te sporten. 3 keer in de week is perfect. Het mag altijd meer zijn maar minimaal 3 keer als je wilt afvallen.
Lukt het niet om , om de dag te sporten, maar wel 3 dagen achter elkaar dan is het niet anders. Als je maar sport en/of beweegt.
Beweging zorgt ervoor dat je calorieën verbrandt.
Duurzame gewichtsreductie bereik je door een combinatie van gezonde voeding en regelmatige beweging.
Ook helpt bewegen bij stress, het werkt ontspannend. Lichaamsbeweging heeft niet alleen een positief effect op je gewicht, maar ook op je hart, je bloedsomloop, je bloeddruk, het immuunsysteem en zelfs op je geheugen.

Tips om thuis te sporten

1. Het is heel makkelijk om andere dingen te bedenken om te doen thuis, in plaats om te sporten. Plan het echt in, net alsof het een afspraak is die je echt moet na komen.

2. Heb je af en toe echt geen zin om te sporten? Doe het dan een half uurtje in plaats van een uur. Alle beetjes helpen namelijk!.

3. Merk je dat je geen motivatie meer hebt om te sporten?
Nodig een vriend/vriendin uit die samen met jou de workouts wil gaan doen. En ga daarna samen wat leuks doen!.

Door te sporten kun je het jojo effect verminderen of zelfs voorkomen. Je kunt dus zonder te sporten afvallen maar de kans van slagen is veel kleiner.

WAARSCHIJNLIJK VIND JE DIT OOK INTERESSANT:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.