Gezond afvallen doe je zo

Sharing is caring!

Veel mensen willen in de zomermaanden de nodige pondjes kwijt raken om strak aan het strand te verschijnen. Andere mensen starten in januari bij het nieuw jaar met afvallen. Om deze reden gaan veel mensen lijnen, uiteraard zijn er nog tal andere redenen te bedenken maar hoe kun je nu het best starten met afvallen en op welke manier houdt je het afvallen het langst vol? In deze blog wil ik daar wat meer informatie over geven.

Drink water
Vervang alle sappen en frisdranken die je normaal gedurende de dag drinkt voor water. Vermijd dranken zoals koffie zoveel mogelijk, beperk het drinken van koffie met twee koppen per dag.

Koffie bevat namelijk cafeïne een stof die ervoor zorgt dat je meer energie krijgt en wakker blijft. Echter is rust een belangrijke factor als je wilt afvallen. Vervang koffie eventueel voor (groene) thee, thee bevat ook cafeïne maar in mindere mate.

Het is belangrijk dat bij de dranken geen extra zoetstoffen worden toegevoegd. Ook voordat je een maaltijd neemt dien je een glas water leeg te drinken, water zorgt ervoor dat je een vol gevoel krijgt waardoor je minder zult eten.

Eet met regelmaat
Het lichaam verbrandt veel energie met het verteren van voedsel, om deze reden dien je dit proces op gang te houden. Eet ongeveer om de drie uur een gezond en vezelrijk tussendoortje.

Het lichaam heeft moeite om vezels te verteren en zal hier extra hard voor moeten werken, de stofwisseling zal hierdoor ook sneller verlopen. Het lichaam zal schadelijke stoffen sneller afvoeren, mede dankzij dit proces zal je sneller afvallen.

TIP: Dit is een psychologisch trucje – Eet van een kleiner bord, doordat het bord kleiner is zul je minder opscheppen en dus minder eten. Desondanks je minder zult eten voel je je wel vol.

Beweeg dagelijks minimaal 1 uur
Lichaamsbeweging is ook erg belangrijk als je af wilt vallen, laat de auto lekker staan en ga fietsen. Doordat je dagelijks 1 uur beweegt verbrandt je lichaam extra energie. Wanneer je de energie beperkt aanvult dan gaat je lichaam het overtollige vet dat is opgeslagen door het lichaam verbranden, waardoor je kilo’s zult verliezen.

Neem voldoende rust
Door voldoende te rusten blijft je lichaam in een goede conditie om overdag goed te kunnen functioneren. Tijdens het slapen maakt het lichaam ook hormonen aan die het honger gevoel tegen gaan. Hierdoor zul je dus ook minder eten.

Doordat je voldoende rust neemt zul je ook actiever zijn gedurende de dag en meer zin hebben om te sporten. Door voldoende rust te nemen zul je dus het sporten ook beter en over een langere periode vol kunnen houden.

WAARSCHIJNLIJK VIND JE DIT OOK INTERESSANT:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.