Hongergevoel

Sharing is caring!

Tijdens het afvallen en/of je voedingspatroon veranderen kan het voorkomen dat je te maken met hongergevoel. Dit gevoel is heel normaal het is een teken dat je lichaam meer energie nodig heeft.

Hoe ga ik om met hongergevoel?

In de tijd toen ik nog niet bezig was met afvallen at ik altijd wanneer ik trek kreeg. Vaak was dit dan ook wel iets ongezonds, want dat was natuurlijk lekker makkelijk. Als ik honger had en ik ging dit negeren dan werd ik enorm chagrijnig , en omdat ik het maar bleef uitstellen kreeg ik ook echte eetbuien.

Sinds ik bezig ben met afvallen en mijn voedingspatroon aan het veranderen ben, heb ik veel geleerd over hongergevoel. Toen ik net bezig was met afvallen vond ik het heel spannend om tussendoortjes te nemen omdat ik dacht dat , dat juist de ‘dikmakers’ waren. Wat mij nu heel goed helpt om het hongergevoel voor te zijn is:

  • Ik neem nu een stevig ontbijt.
  • 2 keer per dag een gezond tussendoortje
  • Regelmatig eten ( vaak rond dezelfde tijden eten)
  • Veel water drinken op een dag
  • Voldoende slapen
  • Heel gevarieerd eten

Natuurlijk heb ik soms ook nog wel eens van die dagen dat ik wat meer honger heb dan andere dagen. Vaak helpt het bij mij om op die momenten even extra water te drinken of ik neem een extra stuk fruit. Wat bij sommige mensen ook helpt is even wat afleiding te zoeken. Denk bijvoorbeeld aan een wandeling maken of even televisie kijken.

Je bloedsuiker daalt

Als je bloedsuiker daalt krijg je automatisch zin in eten. Zolang je dit signaal negeert zal je merken dat je je steeds slechter zult gaan voelen. Het is daarom erg belangrijk om de hele dag regelmatig wat te eten. Doordat je 3 hoofdmaaltijden en minimaal 2 tussendoortjes neemt houdt je bloedsuiker constant.

WAARSCHIJNLIJK VIND JE DIT OOK INTERESSANT:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.