Sonja Bakker Bella Italia deel 1

Sonja bakker boek Bella Italia deel 1

Sharing is caring!

Zoals jullie al eerder hebben kunnen lezen ben ik gestart met Sonja Bakker. Ik ben begonnen met haar nieuwste boek ‘Bella Italia deel 2’. Nadat ik dit boek uit had heb ik ook het boek Sonja Bakker Bella Italia (deel 1) gekocht, dit omdat deel 2 van deze reeks mij erg beviel. In deze blog deel ik jullie mijn ervaring met dit boek en laat ik zien wat ik afgevallen ben in 7 weken tijd.

Het boek Sonja Bakker Bella Italia

In het boek ‘Bella Italia deel 2‘ staan veel Italiaanse gerechten zoals je zou mogen verwachten. Bij Bella Italia deel 1 is dit minder. Dus ben je gek op pizza’s, pasta en/of een keer een lekkere tiramisu dan is ‘Bella Italia 2’ zeker wat voor jou! Houdt je meer van salades, gerechten met mie, wraps of gerechten met biefstuk? Dan is Sonja Bakker Bella Italia meer wat voor jou. Natuurlijk staan er ook wel Italiaanse pasta recepten in het boek Bella Italia deel 1, maar zelf vind ik het tweede deel meer echte Italiaanse gerechten bevat.

Dit boek is bedoeld voor mannen én vrouwen. Je hebt wel aparte weekschema’s voor de mannen en de vrouwen. Het boek bevat recepten die gezond en variërend zijn, ook zijn de recepten makkelijk en vaak snel te bereiden.

Ook kun je in dit boek ervaringen lezen van mensen die al eerder zijn afgevallen met de Sonja Bakker methode, daarnaast lees je ook tips van Sonja Bakker. Wat ik zelf erg handig vind is de wissellijst. De wissellijst is een overzicht waarin producten staan die je kunt vervangen voor andere producten, voor als je een bepaald product niet lust of misschien niet mag vanwege een allergie.

Iedere woensdag en soms op zondag heb je in het boek weekmenu’s staan. Het recept en de ingrediënten die je nodig hebt voor dit menu staan in het boek en er staat altijd een duidelijke foto bij hoe het gerecht eruit ziet. Dit zijn recepten die ik zelf nog nooit gegeten had en zelf ook niet bedacht zou hebben.

Mijn ervaring met het boek Bella Italia deel 1

Het boek vind ik erg duidelijk, ook bij de weekmenu’s staan een duidelijke beschrijving over hoe je het gerecht moet maken en welke ingrediënten je nodig hebt om het gerecht te kunnen maken. Wel vind ik dat het boek ook Oosterse gerechten bevat, zoals een gerecht met mie of een gerecht waarin je een biefstuk moet roerbakken met groenten. Dat doet mij wat Oosters aan in plaats van Italiaans. Echter vond ik het wel een leuk boek om te volgen met lekkere gerechten. Op de dagen dat ik een recept had wat we niet lusten of ik toch niet alle ingrediënten in huis had pakte ik de wissellijst erbij. Ik moet zeggen dat wij altijd erg genoten hebben van de weekmenu’s.

Het resultaat na 7 weken het boek gevolgd te hebben

Het boek Bella Italia deel 1 heb ik nu 7 weken gevolgd en ik ben 3.5 kilo afgevallen. Ik ben daar enorm trots op! Het is goed vol te houden omdat het heel variërend is en lekkere gerechten zijn. Ook vind ik het ‘normaal’ eten en ik heb geen gevoel dat het echt een dieet is. Dat komt omdat je ook af en toe ’s avonds wat lekkers mag en je kunt gewoon met je gezin mee-eten. Al met al ben ik heel trots op wat ik hier al mee bereikt heb. Via mijn Instragram @yvankashealthyfoodlife zal ik jullie weer laten zien wat ik op een dag eet en ook zal ik dan wekelijks laten zien wat ik afval. Bekijk ook mijn blog over het boek Sonja Bakker Bella Italia deel 2.

WAARSCHIJNLIJK VIND JE DIT OOK INTERESSANT:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.